Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Seminář: Kaizen management - organizace zlepšování procesů

Základní info

V literatuře se zcela běžně setkáváme s japonským pojmem KAIZEN, který vznikl spojením dvou slov. KAI (změna) a ZEN (lepší). KAIZEN tedy znamená změnu k lepšímu. V českých podmínkách spíše používáme ekvivalenty jako například neustálé zlepšování, zlepšovací návrhy, systém kontinuálního zlepšování atd.

Účinný systém zlepšování procesů musí mít nastavené jednoznačné cíle a ukazatele úspěšnosti. Takovým kritériem může být počet podaných zlepšovacích návrhů, počet realizovaných návrhů, přínosy z realizace, podíl zapojení zaměstnanců apod. Pro objektivní hodnocení zlepšovacích aktivit jsou běžně využívány dva až tři ukazatele. Bez jasně definovaných metrik nelze tento proces efektivně řídit. Nezbytnou součástí funkčního systému jsou také pravidla, která řeší i to, zda si může návrh podat i technolog, pracovník servisního útvaru nebo pracovník ekonomického oddělení. Stanovená pravidla musí být jednoznačná, srozumitelná, vizualizovaná a dostupná každému. Až takto propracovaný systém poskytuje výrazně větší šance na úspěšnou realizaci a dosažení předpokládaných efektů.

Termín a místo konání

  • 7. října 2014, Želevčice

Lektor

  • Bc. Vlastimil Ježek, IEn. – projektový manažer – API - Akademie produktivity a inovací, s.r.o.

Cílová skupina:

  • Průmysloví a procesní inženýři, LEAN manažeři, projektanti pracovišť, management.

Cíle semináře 

  • Důkladně vysvětlit pojem KAIZEN jako systém neustálého zlepšování a jeho základní filosofii.
  • Pochopit, proč je třeba zavádět programy zlepšování procesů.
  • Naučit se, jak nastavit systém kontinuálního zlepšování ve společnosti.
  • Ukázat si praktické příklady systémů zlepšování v českých firmách.
  • Pochopit, jak je potřebná role managementu ve zlepšovatelském hnutí.
  • Seznámit se s možnými úskalími implementace.

Program

  • Kontinuální zlepšování procesů. Filosofie, vývoj a trendy.
  • Systémy zlepšování Kaizen, CI, KVP.
  • Oblasti zlepšování. Kde hledat potenciál. Plýtvání v celé organizaci.
  • Projektový přístup ke zlepšování.
    • Definování projektů a jejich efektivní řízení.
    • Vyhodnocování přínosů.
  • Individuální zlepšování.
    • Systém zlepšovacích návrhů.
    • Účinná motivace spolupracovníků.
    • Prezentace a publikace dosažených výsledků.
  • Role managementu v kontinuálním zlepšování.
    • Management orientovaný na výsledek.
    • KAIZEN jako celopodniková strategie.
  • Organizace kontinuálního zlepšování v podniku. Potřebné zdroje. Podpora zlepšování procesů.
  • Praktické ukázky zlepšování procesů.

Klíčová slova 

  • Kaizen, zlepšovatelské hnutí, management změny, účinná motivace, kontinuální zlepšování.

Benefity 

  • Získáte návod, jak vyhodnocovat zlepšovací návrhy.
  • Osvojíte si postup, jak zavést kontinuální zlepšování ve Vašem podniku.

Seminář: Kaizen management - organizace zlepšování procesů

Vybraný termín:

7.10.2014  Středočeský kraj

Cena
4 900 Kč + 21% DPH

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je tři a deset ? Součet zapište číslicemi.