Určeno pro
interní trenéry, lektory i kouče, kteří připravují pro své klienty školení, tréninky a seberozvojové programy. Chcete připravovat pro své lidi programy, které je budou bavit a zároveň jim budou skrze vlastní zážitek zprostředkovávat trvalé zkušenosti, přenositelné do jejich každodenní praxe?
Cíl:
Naučit se zařazovat do svých školení hry a modelové situace, na kterých si Vaši klienti reálně vyzkouší probíranou látku. Oživíte tím Vaši přednášku a vtáhnete účastníky do akce. Skrze zážitkové učení lze zasáhnout všechny oblasti člověka, které jej činí kompetentním: znalosti, dovednosti i postoje. A navíc způsobem, díky kterému bude Váš program mnohem atraktivnější než pauza s chlebíčky.
Obsah:
Sami na sobě v rámci programu zažijete pár ukázek, jak hravým způsobem otevírat na svých kurzech nebo ve svých pracovních týmech témata jako jsou: týmová spolupráce, komunikace, řešení problémů, řízení projektů, vedení lidí, atd. Měkké dovednosti jsou nejvhodnějším obsahem pro interaktivní učení ve skupině. Pokud totiž v rámci programu zadáte skupině nějaký úkol, tak ve většině případů začínají spolu účastníci komunikovat, plánovat, volit strategii, rozdělovat si garance, hledat řešení a realizovat úkol. Tedy přesně to, co většinou chce zaměstnavatel po svých zaměstnancích. V takto koncipovaném školení však probíhá získávání zkušeností v bezpečném herním prostředí a zároveň je jejich přesah naprosto reálný.
* Ukázkové aktivity zaměřené na oblast měkkých dovedností
* Způsob jejich vytěžení z hlediska zvolených cílů
* Metodika – základní principy zážitkového učení
* Realita v herním prostředí – jak je možné si hrát a učit se
* Kdy má smysl zařazovat herní aktivity – dramaturgie Vašich akcí
Metody výuky:
Předání metodického know-how a vysvětlení na případových studiích, hry a úkoly na trénink měkkých dovedností, praktické rady a tipy, jak vybírat a zařazovat aktivity do Vašeho programu s ohledem na specifický obsah Vašich školení.