Určeno pro
majitele firem, specialisty na lidské zdroje, lídry a manažery firem.
Současný trh vzdělávání je deformovaný dotačními intervencemi a nabídka vzdělávacích produktů často sází spíše na formu než na věcný obsah. Kurz poskytuje systémový nástroj, podle kterého je možné racionálně vybírat témata a formy vzdělávání (a v důsledku i příslušné dodavatele). Vychází z firemních produktů a procesů, umožňuje posoudit faktory brzdící rozvoj podnikání, a definovat kompetence, jejichž rozvoj může způsobit žádoucí změnu. Tyto kompetence jsou přirozenými tématy vzdělávání a spoluurčují i vhodné metody vzdělávání.
Cíl:
Poskytnout nástroj pro výběr metod a témat vzdělávání nezávislý na současných módních trendech a agresivitě nabídky.
Obsah:
* Okamžitý a udržitelný úspěch a faktory, které jej ovlivňují
* Vytváření užitků – subjekty, potřeby, konkurenční výhody a produkty
* Efektivita firmy – procesy, projekty, zdroje (včetně lidských) a struktury
* Stabilita a dynamika podnikání – schopnost reagovat, předvídat a ovlivňovat
* Kompetence a lidské zdroje, kompetenční pravidlo
* Péče o lidské zdroje – orientace, motivace a vzdělávání a péče o vztahy mezi lidmi
* Cesta od analýzy problémů k chybějícím nebo nevyužitým kompetencím
* Nalezení vhodných cílových subjektů – účastníků budoucího vzdělávání
* Definice změnového vektoru – popis nezbytné změny kompetencí
* Definice změnového programu – tedy způsobu, jak změny dosáhnout
* Výběr metod vzdělávání pro daný změnový (vzdělávací) program
* Poznámky k výběru dodavatelů vzdělávání
Metody výuky:
Vzhledem k sevřenému času kurzu (1 den) je kurz kombinací stručných prezentací a diskuzí o nastíněných tématech. Část poznatků je odvozena z diskuzí a v omezené míře je možné i řešit modelové situace dodané lektorem nebo reálné kauzy navržené účastníky.