TVŮRČÍ PSANÍ - TVORBA FIREMNÍCH ČASOPISŮ - psaní žurnalistických žánrů

Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde
  • Lektor

  • Popis

    Bc. František Tlapák - lektor komunikačních dovedností s novinářskou praxí.  

  • Místo konání

  • Region:
    Praha
  • Adresa:
    učebna agentury Na Pankráci 30, Praha 4, metro C- Vyšehrad
  • Termín

  • Doba trvání:
    1 den
  • Počet vyučovaných hodin:
    8
Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde

Popis kurzu TVŮRČÍ PSANÍ - TVORBA FIREMNÍCH ČASOPISŮ - psaní žurnalistických žánrů

ANOTACE
Kurz pro začínající novináře a redaktory, kteří vytvářejí firemní časopis nebo obecní periodikum, newsletter, zpravodaj či věstník. Seznámí se s kreativním způsobem psaní žurnalistických žánrů, jako je  zpráva, úvodník, fejeton, reportáž,  publicistika, rozhovor, naučí se, jak se tvoří titulek, novinářská zkratka, jak funguje redakce a další užitečné poznatky pro nestudované žurnalisty.

ÚVOD
Program je určen pro všechny pozice vyžadující psaní tvůrčích textů v rámci interní či externí komunikace, pro redaktory firemních či obecních periodik, vedoucí rubrik, tvůrce newsletterů. V tomto kurzu budou seznámeni s náplní práce redaktora firemních či obecních periodik, s hlavními publicistickými žánry, etickým kodexem žurnalisty a žurnalistickou tvorbou. 

CÍL

Kreativní psaní kvalitních textů pro firemní a obecní periodika, newslettery, firemní materiály či PR články.

 

Co účastníci získají : 
  • znalosti ve vedení firemního časopisu (organizace práce, koncepce, žánrová pestrost, vedení kolektivu, grafika, korektury, redakční rada, uzávěrka)
  • základy žurnalistických žánrů a publicistiky, umělecké žánry
  • osvojení a procvičení interaktivnosti a variability vedení rozhovoru - interview
  • pod odborným vedením si procvičí vybrané žánry

OBSAH 

  • Pestrost žurnalistického projevu - publicistické, umělecké žánry
  • Zpráva jako začátek praxe / kdo, co, kdy, kde, jak a proč / - praktické cvičení, sestavení textu z připravených pasáží
  • Dobrý titulek je uměním / bulvár a jeho hranice
  • Rozhovor jako nejpoužívanější interaktivní forma nejen v žurnalistice
  • Důležité pojmy: autorizace, editace, korektura
  • Etický kodex a právo autorizace
  • Firemní či obecní periodikum
    - interní (důležitost vnitropodnikové komunikace, sdílení informací)
    -externí (firemní propagace, informování zákazníků nebo občanů....)
  • Firemní/obecní noviny či periodikum -  editorská tvorba vlastní stránky časopisu / organizace práce, koncepce, žánrová pestrost, vedení kolektivu, grafika, korektury, uzávěrka /
  • Praktické cvičení - nácvik psaní textů

METODY A FORMA VÝUKY
1 denní workshop (8 vyuč. hod.)
výklad a komentovaná diskuse, cvičení, psaní a rozbor textů.

LEKTOR
Bc. František Tlapák - lektor komunikačních dovedností s novinářskou praxí. 

Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde

Kontaktovat firmu - AHA PR Agency, s.r.o.

Váš email:
Váš dotaz:
Kontrola proti spamu. Kolik je čtyři a tři ? Součet zapište číslicemi.

Dodavatel veřejného kurzu

AHA PR Agency, s.r.o.

Prosíme zmiňte EduCity
při kontaktování dodavatele

Adresa

Na Pankráci 30, 140 00 Praha 4

Kontakty


*Objednávka kurzu či žádost o více informací je zaslána přímo dodavateli vzdělávání. Ceny kurzů bez slev na EduCity jsou stejné jako u dodavatelů. Uplatnění slev u LAST MINUTE a Akčních kurzů pouze při objednání přes EduCity.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace