Určeno pro
lektory, trenéry, facilitátory, konzultanty a kouče, kterým nestačí podávat standardní výkon.
Cíl:
Poskytnout přehled o technikách vzdělávání a kritériích jejich výběru a procvičit stěžejní metody tréninku.
Obsah:
* Proces a význam učení a smysl, témata a formy vzdělávání
* Alternativy ke vzdělávání a základní formy a techniky vzdělávání
* Příprava vzdělávání: proč, koho, čemu, jak a kým učit (pořadí otázek je klíčové)
* Volba témat vzdělávání podle potřeb firmy a podnikání
* Určování hloubky vzdělávání a rozsahu vzdělávacích programů
* Základní stavební kameny vzdělávacích programů
* Prezentace a vedení diskuzí
* Řešení modelových a reálných situací
* Reflexní a podpůrné techniky
* Konzultace a koučování
* Učení z vlastního výkonu a z výkonu lektora
* Tréninkové styly a přístupy lektorů k tréninku
* Struktura tréninkových kurzů a používání výkladových schémat
* Ovlivňování dynamiky tréninku
* Příprava na kurz, průběh kurzu a vyhodnocení kurzu
* Hospodaření s časem při tréninku a práce s prostorem tréninku a technikou
* Lidské aspekty vzdělávání – zájmy lektorů, účastníků a zadavatelů kurzů
* Zvládání základních obtížných situací při tréninku
* Zvládání problémových účastníků vzdělávání
* Zvládání potíží na straně lektora
Metody výuky:
Kurz je dovednostní, základní techniky tréninku a zvládání obtíží je procvičováno na modelových situacích. Zbylé části programu jsou vedeny interaktivní formou – poznatky jsou odvozovány z příkladů a diskuzí a diskuze jsou prokládány krátkými výklady a shrnováním.