Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Nutné ekonomické, finanční, manažerské a business kompetence pro efektivní řízení firmy, podniku a moderní organizace i businessu

Tomáš Petřík

Kurzem Vás provede Tomáš Petřík

Základní info

Cíle kurzu

Na semináři získáte zásadní, aktuální a dnes nutné znalosti a dovednosti, ale i realizační systémy a konkrétní metody pro komplexní efektivní ekonomické a finanční řízení firem, podniků, businessu i moderních organizací, včetně specifických službových společností a strukturovaných organizací veřejného sektoru a státní správy (OVS) a jejich produktivní převod do kvalitní praxe.

Budete umět realizovat i propojit ekonomické a finanční řízení (EFŘ), včetně komplexního a klíčového nákladového a zdrojového řízení propojeného s financemi a ekonomikou v každém současném ekonomickém subjektu. Odvodit a užít i jeho realizační systémy, a to manažerské účetnictví i jeho zásadní, nutné i propojené funkce (plánování, kontrolu, manažerské rozhodování a hodnocení i řízení firemní výkonnosti) a controlling, to vše včetně rozpočtování (budgetingu) i rozpočtové kontroly doplněné analýzou odchylek, moderního reportingu a benchmarkingu tj. nutného výkonnostního a konkurenčního srovnávání.

Dokážete odvodit a užít nadstavbovou ekonomickou přidanou hodnotu – EVA a celkové náklady kapitálu, včetně WACC i v současné nadstavbové i výkonnostní a konkurenční podobě benchmarking, a to lokální i mezinárodní, včetně jeho zdrojů a analytické podpory.

To vše propojit s přímo odvozenými moderními manažerskými nástroji, sestavami a reportingem i jejich užitím:
Například dílčí interní a celkové účelové výsledovky s produktivními nákladovými saldy, symetrické rozpočty i jejich standardní firemní a organizační sestavy (prodejů, provozu, marketingu a distribuce a administrativy, výzkumu a vývoje – R&D… a jejich provázání s hlavním souhrnným rozpočtem – HSR, včetně spojujícího rozpočtu hotovosti, a to včetně rozpočtů investic, ale i projektů a analýzy a užití odchylek atd.), ale i s cílovým řízením a nezbytnou celkovou strategií, včetně jejich výkonnostních ukazatelů a metrik – KPIs. To se naučíte pro každou současnou ekonomickou entitu i s vazbou na její zhodnocování i celkovou hodnotu (EV), kterou se naučíte odvodit a prakticky užít pro řízení.

Stranou, vedle základní a v businessu klíčové tržní hodnoty, nezůstane ani dnes stále významnější hodnota zákaznická a klientská. Ta je dnes zásadní u převazujících strukturovaných službových společností i u organizací veřejného sektoru s řízenou hospodárností v rozpočtových limitech, kde je navíc uvažována i komplexní hodnota celospolečenská.

Určeno pro

Kurz je určen zejména pro:
• klienty s ekonomickým, finančním, manažerským a business i investičním povědomím,
• ekonomy, finanční a zkušenější výkonné a provozní manažery,
• účetní profesionály, manažerské účetní a kontrolery, včetně reportingových a rozpočtových specialistů,
• nákladové/cost managery a auditory,
• vedoucí pracovníky včetně administrativních,
• ředitele a majitele společností/firem,
• motivované podnikatele a investory, včetně developerů,
• specialisty na procesy firem a organizací projektově nebo poptávkově řízených,
• specialisty na výkonnostní řízení a KPIs, strategii, komplexní logistiku i CRM, E -Commerce a provázanou ICT podpora atd.

Je určen také pro všechny ostatní, kteří chtějí zefektivnit a propojit ekonomiku, finance, zdroje, provoz i business a zavést tak nezbytné a kompetentní řízení – a to včlenit do firemní a organizační strategie a finančních i nefinančních cílů.

Obsah kurzu

Základní struktura, pojetí a odvození ekonomického a finančního řízení a jeho soudobé užití:
Základní struktury, mechanismy, systémy i cíle finančního a nadstavbového ekonomického řízení (EFŘ) • úloha managementu • zdrojů, nákladů i kapitálu a jejich pojímání, ocenění a odvození • struktura a systém řízení • vztahy a užití finančního a manažerského účetnictví i jeho funkcí a controllingu v EFŘ současných společností, organizací (včetně veřejného sektoru – OVS) i businessu a jejich praktické propojení • odvození finančních výkazů (rozvaha, výsledovka, výkaz CF) a jejich položek • nutné praktické úpravy pro současné řízení a management • vazba řízení na poptávku, hodnotu a celkovou strategii.

Tradiční i moderní firma a organizace (výrobní, obchodní, službová, kombinovaná) jejich formy a řízení, včetně organizací veřejného sektoru:
Tradiční i moderní firma a organizace i soudobý business a specifika řízení • organizační struktura, náklady, cenotvorba • správa a vynakládání zdrojů • zásadní rozpočtování (budgeting), jejich odvození a užití v současné praxi.

Současné dílčí, celkové a nadstavbové ukazatele a cíle řízení současné firmy, organizace a businessu, jejich odvození a užití:
Zásadní řídící kritéria (výnosy, tržby, aktiva např. provozní – NOA, kapitál, hospodárnost, nákladovost a nákladová efektivita, ziskovost) • současné formy zisku EBIT, NOPAT, EBITDA • odvození tzv. finančních poměrů včetně „mezinárodních“ (ROS, ROA, ROCE, ROIC, ROE) • vztah zisku a cash flow a zásadní řízení hotovosti (cash flow management) s vazbou na rozpočty a specifický rozpočet hotovosti, odvození a užití v řízení • převod českého provozního zisku – PVH na EBIT a kompletní reálné účelové výsledovky (CAS a IFRS) a jejich salda • např. zásadní náklady na prodeje a provozní tržby (cost of sales…, atd.) pro současné řízení, včetně finančního plánování, řízení ziskem a nutného moderního reportingu a benchmarkingu • celkové náklady kapitálu a firemní WACC • užití a praktické odvození jako diskontní-odročovací míry respektující riziko • nadstavbové kritérium EVA ekonomická přidaná hodnota i zisk • odvození a jejich komplexní praktické využití, včetně výkonnostního srovnávání-benchmarkingu (externího i interního např. divizního) případová studie současného BM, včetně tzv. EVA scoringu • případová studie pro reálnou obchodně výrobní firmu, odvození a kalkulace konkrétních nákladových, výkonnostních (performance) a manažerských ukazatelů, jejich propojení včetně tradičního – finančního (nákladového a ziskového) a moderního hodnotového (EVA) pohledu • praktické užití, včetně konkrétních manažerských rozhodnutí a akcí.

Firemní a organizační plánování včetně finančního, rozpočtování, hospodárnost, nepřímé a režijní náklady a vztah s kapacitou:
Hospodárnost a její vztah s rozpočty i řízením • limity a standardní nákladové a produktové kalkulace • odvození a kalkulace nepřímých a režijních nákladů i problematických administrativních i zdrojových kapacit a jejich řízení • dílčí i celkové standardní rozpočty, firemní i organizační rozpočtování a využití • finanční plán, odvození a užití, příklady kompletního finančního plánu a tzv. rozpočtovaných finančních výkazů pro existující větší společnost, včetně finanční analýzy • celkové shrnutí finančních metod a ekonomických ukazatelů definující úspěšnou, dobře řízenou i zdrojově spravovanou a zhodnocovanou firmu i organizaci a současný business • doplnění o základní trendovou analýzu, ale i nutnou predikci budoucího vývoje a variantní rozhodování.

Zdroje, nákladový systém a zásadní rozpočtování v současném řízení tradiční a moderní firmy, organizace a businessu:
Tradiční a současné preference (provozní cílení), vazby řízení na náklady i celý zásadní nákladový systém i rozpočty a rozpočtování, zisk a pozitivní CF a její řízení • problematika „Administrativních i podpůrných“ rozpočtů a nákladů, ale i problematicky vzrůstajících nepřímých a režijních nákladů, fixních nákladů, optimální organizační struktury, vhodných hodnotících ukazatelů • soudobý procesní pohled a řízení, moderní procesní organizační struktura • komplexnost nákladových a výkonnostních objektů a jejich praktická analýza a kalkulace (např. „zákaznická“ nákladovost a ziskovost a segmentace atd.).

Moderní nákladový systém a rozpočtování v současném řízení moderní firmy, organizace a businessu, včetně orientace na procesy a hodnotu:
Odvození, srovnání a užití současných zásadních nákladových systémů, zažitý tradiční – alokační • moderní – příčinný a flexibilní pracující s širokými a současnými nákladovými objekty, ale i procesy, odvození a aplikace ABC/ABM nákladování a řízení nákladů aktivitami/procesy (Activity-based Costing Management) • užití pro „nevýrobní“, hegemonní službové společnosti a současné organizace včetně veřejného sektoru – OVS • nejmodernější příčinné rozpočtování aktivitami a procesy (ABB).

Informační (ICT) podpora v současném řízení moderní firmy, organizace a businessu i zásadním procesním a hodnotovém řízení:
Informační systémy a kompletní nezbytná ICT (informačně – komunikačně – technologická) počítačová podpora řízení • firemní a podnikové ERP systémy a FIS (finanční IS podřízený finančnímu účetnictví) a nadstavbový manažerský a řídící IS (MIS) pro komplexní řízení a EFŘ • jejich vstupy a výstupy, včetně konkrétních manažerských požadavků, sestav a metod • vazby na finanční a agregující manažerské účetnictví i controlling a řízení.

Odvození moderní firemní, organizační a business strategie, soudobých cílů a ukazatelů a vazba na řízení i business i celkovou hodnotu a zhodnocování:
Odvození a užití základních ukazatelů, ale i cílů (finančních a nefinančních) s důrazem na celkovou hodnotu společnosti (EV), tj. finálního cíle současného EFŘ, businessu i investorů • praktické propojení ukazatelů a cílů do současného cílového řízení a základního odvození i užití celkové strategie – CBS (Corporate Business Strategy) • provázané oblasti i ukazatele:
Firma a organizace např. celkové EV, zákazníci a klienti, produkty a služby, zaměstnanci a management, klíčové a business procesy včetně ICT a komplexní logistiky i CRM • využití CBS i výkonnostního řízení a tzv. klíčových ukazatelů/cílů výkonnosti KPIs pro moderní EFŘ a business • způsoby ocenění a odvození EV firmy a businessu (výnosový, majetkový a komparační).

Případová studie EV:
Odvození a výpočet celkové hodnoty pro perspektivní společnost výnosovým oceněním současnou metodou diskontovaných hotovostních toků pracují s náklady kapitálu a rizikem • soudobý investorský pohled a firmu organizaci a business • shrnutí – propojení a užití metrik a indikátorů i cílů (PIs, KPIs a KSIs) vhodných pro soudobé soukromé společnosti, včetně službových i pro moderně ekonomicky řízené „klientské“ organizace včetně veřejného sektoru – OVS.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o účasti pro každého účastníka.

Při účasti také obdržíte kvalitní podkladové materiály a přílohy, včetně přehledu zásadní podpůrné literatury, a to i zahraniční. Materiály jsou doplněny současnou renomovanou anglickou terminologií zásadních odborných výrazů, mezinárodními zkratkami s vysvětlivkami i komplexními případovými studiemi a příklady, a mohou být využity i k samostudiu.

Tento moderní interaktivní seminář je podporováván také kontinuální a distanční konzultační podporou jeho autora, lektora a senior – BMC konzultanta Ing. Tomáše Petříka, který s danou problematikou přichází do kontaktu v dennodenní praxi a na praktické problémy i dotazy klientů je tak schopen reagovat s ohledem na potřeby jejich praxe.

Nutné ekonomické, finanční, manažerské a business kompetence pro efektivní řízení firmy, podniku a moderní organizace i businessu

Vybraný termín:

10.7.2018 –  12.7.2018  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je devět a dvě ? Součet zapište číslicemi.