Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Moderní ekonomické a finanční řízení zásadních SLUŽBOVÝCH a OBCHODNÍCH společností i businessu, včetně servisních organizací veřejného sektoru

Tomáš Petřík

Kurzem Vás provede Tomáš Petřík

Základní info

Cíle kurzu

Na kurzu se naučíte co a v jaké struktuře (produkty a služby), komu (jakým zákazníkům a klientům i jejich řiditelným segmentům), jak nákladově efektivně (v jakých věrohodných i řízených dílčích i celkových nákladech), za kolik (v jaké ceně i cíleném zisku), jak a přes jaké distribuční kanály prodávat (v rámci OVS pak efektivně dodávat) a kolik vás tyto kanály a dnes i komplexní i propojená, ale i stále zásadnější logistika podporovaná ICT i digitální podporou stojí.
Současně, jaký to má dopad na celkové ekonomické a finanční řízení (EFŘ) i jeho metody a sestavy, ale i parametry a cíle (např. fundamentální nákladovost a odvozovaná ziskovost-profitabilita).

Naučíte se zásadním praktickým systémům, metodám, technikám i řídícím sestavám a jejich odvození i aplikaci ze současné nekvalitnější a prověřené praxe (best practice). Právě to umožní jejich produktivní užití ve vašich individuálních podmínkách, ale i efektivní vynakládání zdrojů a kapacit.

Zvládnete provázaně odvodit a prakticky využívat finanční, ale i manažerské a ekonomické pojetí a užití současného řízení (EFŘ), ale i komplexní řízení nákladů a zdrojů i kapacity, jejich rozpočtování, a to vzhledem k jejím výstupům i parametrům (včetně např. finální a podmiňující zákaznické a klientské spokojenosti, věrohodné nákladovosti a cenotvorby atd.). To vše ve vztahu k převládajícím a zásadním službovým, ale i obchodním a „komplexně logistickým“ společnostem i organizacím, ale i „servisním zákaznickým a klientským“ organizacím, včetně organizací veřejného sektoru (OVS). Ty se naučíte kompetentně, účelně a účinně řídit, ale i parametricky a cílově zhodnocovat a spravovat (vlastnicky, manažersky, zákaznicky a klientsky; v rámci daného rozpočtu a kapacity atd., což je zásadní pro OVS).

Získáte klíčové kompetence jak v praxi odvodit a rozpočtovat, ale i užívat produktivní interní rozpočty/vání (budgeting), jednotlivé produktivní nákladové formy, složky a druhy, kalkulace ve firemním a organizačním řízení i v současném rozhodování.
Jedná se například o fixní, variabilní, přímé a nepřímé i režijní, skladové i logistické, kapacitní, provozní, investiční, ale i stále zásadnější procesní náklady, jež jsou nezbytné právě pro službové společnosti a organizace. Dále sem spadají dnes nutně řízené a užívané „komplexní nákladové i výkonnostní“ objekty. Těmi jsou vedle nákladově a/i ziskově efektivních a řízených produktů i strukturovaných služeb dnes i zákazníci, klienti, dodavatelé. V organizační úrovni je to např. firma (centrála, divize, středisko, úsek, útvar), případně zakázka/projekt. V personální linii např. ústředí a management, provozní pracovníci, ale propojeně i komplexní logistika a CRM (řízení vztahů se svými partnery), včetně tzv. současných distribučních kanálů (E-commerce, IT podpora, včetně marketingu a ICT, obecné administrativy, outsourcingu). Právě s nimi se naučíte interaktivně a kompetentně pracovat, a to v rámci reálných příkladů a případových studií, ale i konkrétních projektů, ale i v rámci celkové firemní, organizační a business strategie.

Bude se tak dít srozumitelnou formou, kdy nebude vynechán tzv. tradiční nákladový model, finanční pohled a řízení tzv. „výrobních“ případně kombinovaných firem/společností mající klasické přímé náklady (např. přímý materiál, přímá práce lidí a strojů a výrobní režie) pracující s problematickými nákladovými středisky, zejména při řízení OBCHODNÍCH (pracujících se zbožovou logistikou i zásobami, včetně specifického pracovního kapitálu a jeho provázaných složek) a dnes převládajících, i více specifických (nevýrobních) SLUŽBOVÝCH firem/společností, ale i zdrojově náročných a ze své logiky zásadně procesně a zdrojově ovlivňovaných organizací. Ty jsou dnes v reálné praxi převládající a pro fungování ekonomiky a společnosti neopominutelné, stejně jako jejich výstupy. Navíc jsou zatím u nás nedostatečně řízeny.

Dnešní praxe i ekonomická realita je totiž objektivně tlačí do nejmodernější procesní i flexibilní organizační struktury (POS) a celkové řízení v jejím rámci, tj. ve finále v rámci řízených i nákladově podchycených a hodnototvorných, ale i produktivně řízených procesů a komplexních nákladových a výkonnostních objektů zarámovaných do celkové strategie (viz. CBS). To se na semináři, stejně jako konkrétní realizační systémy, např. manažerské účetnictví, včetně controllingu a účelné metody (např. příčinné řízení nákladů i organizace aktivitami i procesy – ABC/ABM; nejmodernější alternativní rozpočtování aktivit – ABB odvozeném od poptávky atd.), také naučíte.

Vzhledem k tomu, že se jedná o v současnosti hegemonní obchodní a službové společnosti, ale i organizace orientované na zákazníky a klienty, mezi které patří takové současně vůdčí ekonomické i business obory i odvětví (např. energetika, telekomunikace a ICT/IT služby, finančnictví, banky, pojišťovny, logistické a servisní společnosti atd.) a dnešní moderní, různorodé a nákladově i zdrojově náročné organizace veřejného sektoru (např. ministerstva, úřady – státní správy; nemocnice, doprava, kultura, školství, životní prostředí, vodohospodářství atd.) jedná se o problematiku a kompetence v jejich řízení dnes zásadní a neopominutelné!

V kvalitní praxi jsou řízeny stále více nákladově příčinně a efektivně s vazbou na cash flow, řízení provázané s flexibilním rozpočtováním a rozpočty i kapacitou, strategicky, ale i procesně, parametricky hodnotově a pro-klientsky/zákaznicky. Právě to dnes umožní ve finále jejich maximální zhodnocování, ale i optimální fungování. Kompetentní vlastníci, investoři i zřizovatelé toto respektují, stejně jako že jsou řízeny cílově (řízení podle cílů – MBO), měřitelně a moderními propojenými klíčovými výkonnostními ukazateli (KPIs) a současně v rámci celkové strategie. To vše se naučíte odvodit a převést do praxe.
Lektor a senior BMC – konzultant, který s danou problematikou přichází v praxi do aktivního kontaktu, vám předvede, jak postupně definovat i zavést finanční a nadstavbové ekonomické řízení (EFŘ). To aplikovat, společně s konkrétními metodami (např. budgeting, benchmarking a reporting,…, řízení zákazníků – CRM, včetně produktivní tzv. business segmentace), vybranými analýzami a technikami (např. zásadní diskontování a práci s hotovostí-cash flow a její řízení i náklady kapitálu a EVA atd.) prověřenými praxí pro komplexní potřeby současného řízení zásadních ekonomických subjektů. To vše pak zakomponovat do celkové firemní, organizační a business strategie (CBS), ale i jejich řídících, cílových i výkonnostních a propojených výkonnostních ukazatelů i cílů (KPIs), včetně jejich praktického odvození a IT/ICT podpory. Použije konkrétní příklady a případové studie, a to i na základě jím realizovaných poradenských projektů a zakázek z kvalitní české i mezinárodní praxe.

Po absolvování budete umět odvodit, zavést a použít kompletní současné ekonomické a finanční řízení (EFŘ) podporované tradičním a zejména moderním řídícím a nákladovým systémem zahrnující příčinné i procesní řízení nákladů, včetně tradičního i alternativního rozpočtování i řízení aktivitami a procesy (activity-based costing/ management, ABC/ABM), a to zejména v obchodní i specifické službové firmě i jakékoliv moderní organizaci, tj. i v organizacích veřejného sektoru. Bude se tak dít v rámci jeho aktuálních zásadních i praxí prověřených metod a systémů i sestav včetně ICT podpory, ale i základního řízení produktů, zákazníků, zakázek a projektů.

Určeno pro

Kurz je určen zejména pro klienty s ekonomickým, finančním, manažerským i business, ale i řídícím organizačním a základním logistickým i ICT povědomím a motivacemi:
• ekonomy, finanční i zkušenější výkonné a provozní manažery, včetně pracovníků organizačního řízení,
• účetní profesionály, manažerské účetní a kontrolery, cost managery (manažery nákladů),
• auditory, reportingové a rozpočtové, ale i investiční a projektové, zakázkové i procesní specialisty,
• vedoucí a exekutivní pracovníky, včetně tzv. administrativních a organizačních (v různorodých organizacích tzv. veřejného sektoru a státní správy) a jejich manažerské podpory,
• ředitele, náměstky, vedoucí, ale i majitele společností/firem – zejména dnes zásadních službových a obchodních, současných klientsky a zákaznicky pojímaných organizací, včetně moderních organizací veřejného sektoru a státní správy, ale i tzv. non-profitů (OVS),
• manažery a pracovníky servisních, komplexně logistických, ale i tzv. projektově i zakázkově řízených firem, např. stavebních, developerských a investičních, obchodně – logistických firem (včetně zahrnutí současného řízení vztahů s obchodními partnery-CRM a E-commerce...),
• motivované podnikatele a investory, ale i tvůrce a nositele businessu a řízení,
• tvůrce a uživatele firemní a business i organizační strategie (CBS) doplněných provázanými KPIs – klíčovými ukazateli a cíli výkonnosti i řízení firmy, organizace, businessu, ale i investic a projektů (a vyvolaných procesů),
• implementátory současně nezbytné ICT a tzv. digitální podpory řízení i tzv. ERP (Enterprise resource planning systems) firemních o organizačních počítačových, IT i „komerčních SW“ systémů.

Kurz určen i pro ty, kteří chtějí zlepšit a produktivně propojit ekonomiku, finance, zdroje i náklady a jejich moderní řízení (včetně rozpočtování, provozu, prodeje a businessu).
Dále pro zájemce o komplexní logistiku (logistiku v celém současném hodnototvorném a procesním řetězci).

Obsah kurzu

Nutné základy, předpoklady a metody pro současné ekonomicky, finančně a manažerské fungování a řízení:
Srovnání = tradiční a moderní firma, podnik a soudobá kvalitně řízená a spravovaná organizace včetně organizací veřejného i neziskového sektoru (OVS) • struktura a cíle • organizační struktury a principy řízení i správy • finanční výkazy, aktiva, pracovní kapitál (PK) a jeho složky (včetně zásob) • výnosy a náklady, zisk a příjmy a výdaje, cash flow (CF) • náklady kapitálu (i zdrojů a vztah s kapacitou) • nákladové a řídící systémy • nákladové analýzy a kalkulace, cenotvorba • rozpočtování a rozpočtová kontrola i struktura • základní řídící a hodnotící ukazatele – odvození i užití • specifika výrobních, obchodních i službových společností a současných organizací, včetně KPIs – tzv. klíčových výkonnostních i řídících ukazatelů • nadstavbové ukazatele (např. EVA – ekonomická přidaná hodnota, náklady kapitálu např. WACC, celková hodnota – EV) • případová studie – odvození zásadních nákladových, výkonnostních i manažerských ukazatelů, doplněného EVA, pro reálnou obchodně-výrobní firmu s využitím v praxi dostupné analytické podpory.

Firemní, organizační a business strategie, její úloha i odvození a soudobé produktivní cílové řízení:
Nutné propojení základních metrik, ukazatelů a cílů do dnes nezbytné firemní, podnikové, business a organizační strategie (CBS).
Propojené oblasti:
• finančně-hodnotová (např. tržby, náklady, EBIT, rentability – ROS, ROA, CF, EV),
• zákaznická a klientská oblast (např. nákladovost a spokojenost),
• zaměstnanecká a manažerská oblast (např. schopnost),
• procesní oblast (např. procesní náklady a nákladový systém, přidaná hodnota, rozpočtování),
• organizační a společenská oblast (např. hospodárnost, efektivita, reakční doba, zaměstnanost, kvalita života atd.),
• CBS a cílové řízení (MBO), jeho odvození a užití.

Řízení zdrojů a nákladů (cost management), nákladové systémy i rozpočtování:
Organizační struktury – tradiční administrativní (TOS – tradiční, rozvinutá – RTOS např. konsolidovaná, divizní a středisková) • moderní POS – procesní a hodnotová – zásadní pro kvalitní řízení • dopady na celkové řízení (EFŘ), včetně řízení nákladů (cost management) i firemní a organizační rozpočtování • nákladové normativy a kalkulace, včetně cenotvorby, analýza a řízení odchylkami • standardní soustavy rozpočtů a jejich vztahy, propojení s CF • moderní alternativní nákladové a řídicí systémy (např. příčinné řízení nákladů aktivitami a procesy ABC/ABM) • požadavky na tradiční (dostatečné pro výrobní společnosti) a moderní nákladový systém, který je nutný pro moderní organizace i business • vztahy s komplexními nástroji a systémy řízení, tj. manažerské účetnictví • propojené řídící oblasti a funkce (plánování, kontrola, rozhodování a řízení a hodnocení výkonnosti) • propojení s EFŘ a jeho produktivní metody, včetně reportingu a finančního controllingu • účinné sestavy (praktické odvození a příklady) • moderní řízení zdrojů/kapacity i nákladů • nejmodernější nákladový systém (vč. procesního a hodnotového i nákladově komplexně objektového a příčinného řízení nákladů) • komplexní nákladové objekty, jejich odvození a kalkulace • procesní, komplexně logistické řízení včetně současného CRM • užití a odvození příčinných nákladů podle reálných činností (aktivit) i dnes zásadních procesů (ABC/ABM) • včetně příkladů z praxe.

Současné obchodní a službové společnosti i organizace-celkové řízení (EFŘ) s orientací na celkové ekonomické fungování, procesy, komplexní logistiku, hodnotu a řízené zákazníky a klienty:
Selhání tradičního řízení a nákladového modelu a statického rozpočtování vzniklého pro „výrobní společnosti“ • odstranění selhání pomocí ABC příčinného nákladového modelu umožňujícího moderní (procesní, hodnotové a komplexně nákladově objektové) řízení • odvození alternativního ABC pro obchodní a službové firmy/organizace, včetně ABB rozpočtování umožňujících řídit náklady i zdroje věrohodně, flexibilně a na základě reálné poptávky • moderní rozpočtování a rozpočtová kontrola, reporting a benchmarking • shrnutí přínosů v ABC/ABM praxi, včetně praktických aplikací (zahraničních a lokálních) např. globální službová firma/korporace – American Express (procesní KPIs a klíčové business procesy).

Shrnutí – moderní řízení, kalkulace a řízení nákladů i zdrojů, ABC příčinný nákladový model, včetně ABB rozpočtování, jejich zásadní užití v praxi pro obchodní a službové organizace, reálné případové studie i příklady z praxe:
Doplněk v oblasti tradičně zkresleně alokovaných nepřímých a režijních nákladů • umožnění jejich reálného i příčinného řízení a rozpočtování • celkový systém řízení, včetně řízení nákladů (Cost Management) včleněný do EFŘ rozvinutý na procesy, včetně procesů komplexně logistických (CRM i E-commerce) podporovaných ICT • poptávkou tažené rozpočtování aktivitami ABB včleněný do manažerského účetnictví i controllingu a nadstavbového manažerského informačního systému pro celkové řízení (vznikajícího v praxi agregací licencovaného a komerčního ERP a finančního – FIS) • řízení v procesní organizační struktuře, nutné pro moderní obchodní a službové firmy a organizace včetně OVS • případová studie celkového zavedení příčinného ABC systému v reálné společnosti • odvození i komplexní ABC nákladové kalkulace na konkrétní finální nákladové objekty • kompletní převod nákladů hlavní knihy na ABC náklady – příklad implementace ABC v praxi • zásadní zákaznická „business segmentace“ a CPA – segmentová analýza ziskovosti zákazníků (dle tzv. „typologických“ zákaznických skupin: agresivní- nízkomaržoví až pasivní zákazníci) ve službové firmě • příklad zavedení příčinného ABC modelu v české OVS spravujícího i trasujícího (cílově příčinně přiřazující) objem cca. 400 mil. Kč nákladů a výdajů v standardní – střediskové, odborové a oborové struktuře.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolování pro každého účastníka.

Dále při účasti obdržíte kvalitní podkladové materiály a přílohy, včetně komplexní internetové podpory i zásadní podpůrné literatury, včetně zahraniční. Materiály jsou doplněny současnou renomovanou anglickou terminologií zásadních odborných výrazů, mezinárodními zkratkami s vysvětlivkami i komplexními případovými studiemi a výpočtovými příklady a mohou být využity i k samostudiu.

Moderní a interaktivní vzdělávací program je podporováván i kontinuální a distanční konzultační podporou jeho lektora a senior – BMC konzultanta Ing. Tomáše Petříka, který s danou problematikou přichází do kontaktu v dennodenní praxi a na praktické problémy i dotazy klientů je tak schopen zareagovat s ohledem na jejich reálnou praxi.

Moderní ekonomické a finanční řízení zásadních SLUŽBOVÝCH a OBCHODNÍCH společností i businessu, včetně servisních organizací veřejného sektoru

Vybraný termín:

11.9.2018 –  13.9.2018  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je dvě a jedna ? Součet zapište číslicemi.