Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Mentoring

Základní info

Mentoring je spolupráce mezi mentorem a menteem.  Tento proces se provádí v oblasti zájmu menteeho a za pomoci mentora, což je člověk s většími zkušenostmi z dané oblasti. Ten svému svěřenci zprostředkovává osvědčené přístupy a postupy. Tímto systematickým učením se mentee vyvíjí a zlepšuje své schopnosti a dovednosti. Důležité je mít na zřeteli právě cíle menteeho. Mentor je pomocníkem, průvodcem, znalcem procesu mentoringu a této znalosti využívá k tomu, aby pomáhal menteemu v osobnostním růstu a sebepřekračování, v získávání pracovních kompetencí a to v zájmu svém a v zájmu zaměstnavatele.

 

Seminář je určen budoucím i začínajícím mentorům a řeší zejména tyto otázky:

  •  Kvalita pedagogické práce - co očekáváme. Zamyšlení nad tím, co vnímáme jako kvalitu ve výuce, jaká je běžná praxe a kam bychom chtěli směřovat.
  • Vysvětlení pojmů: mentoring, mentor, mentee. Kde a proč se mentoring využívá. Jaké jsou jeho cíle. Co je a co není mentoring.
  • Mentoring, koučink a supervize. Proč je vhodné zavádět mentoring do škol? Jak souvisí s dalším vzděláváním v rámci DVPP? Co spojuje tyto a další metody individuální podpory? V čem jsou jejich specifika? Co očekávat od supervizora a co od kouče?
  • Základní úlohy mentora. V této části, formou modelových situací a hrou v rolích, rozvíjíme myšlenku zásad procesu. Odrazíme se od známého pojmu uvádějící učitel a rozvineme na základě odlišností očekávání (celá škála rolí mentora, kdy role odborníka je pouze jednou z nich) tak širší spektrum využitelnosti.
  • Facilitativní mentoring. Vymezení úlohy a odpovědnosti mentora (postoje a charakter, odbornost a zkušenosti, komunikační dovednosti, interpersonální dovednosti).
  • Komunikační dovednosti. Komplexní dostupné zdroje. Techniky otevřeného naslouchání. Mentorský rozhovor (plánování, monitoring, rozbor, aplikace).
  • Pozorování výukových aktivit - na co se zaměřit
  • Jak lze pozorované zaznamenat - seznámit se se způsoby zaznamenání toho, co lze v hodinách vidět, přemýšlet o vlastních variantách, vnímat přednosti a nedostatky těchto metod
  • Rozhovor s učitelem - metody aktivního naslouchání
  • Plán dalšího postupu - jak předat učiteli zpětnou vazbu a podnítit jej k dalšímu seberozvoji
  • Příprava setkání s učitelem: rozhovor, hledání zadání (uvědomit si možnost „skryté zakázky“)

 

Mentoring

akreditace MŠMT (další vzdělávaní pedagogických pracovníků)
Vybraný termín:

12.3.2019 –  14.3.2019  Praha 5 - Smíchov
08:30 – 15:30 hod.

Cena
4 120 Kč

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je osm a jedna ? Součet zapište číslicemi.