ITIL® FOUNDATION

Tento termín kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde
  • Místo konání

  • Region:
    Praha
  • Adresa:
  • Termín

  • Doba trvání:
    3 dny
  • Počet vyučovaných hodin:
    24
Tento termín kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde

Popis kurzu ITIL® FOUNDATION

Kurz obsahuje výklad problematiky nejnovější verze ITIL® 2011, renomovaného procesního rámce pro řízení IT služeb. V průběhu kurzu je představen životní cyklus IT služby a dále doporučené procesy pro zajištění spolehlivé dodávky a podpory IT služeb. V rámci popisu těchto procesů jsou vyloženy cíle procesů, doporučené sekvence aktivit a související principy včetně objasnění vazeb mezi jednotlivými procesy.

Obsah kurzu je primárně orientován na poskytnutí informací potřebných pro úspěšné absolvování certifikační zkoušky Foundation Certificate in IT Service Management. Základní bloky kurzu tvoří Představení ITIL®, Řízení IT služeb v praxi a dále jednotlivé etapy životního cyklu IT služby, tj. Strategie služeb, Návrh služeb, Přechod služeb, Provoz služeb a Neustálé zlepšování služeb.

Kurz je určen pro

ředitele a manažery IT, vedoucí týmů a projektů, manažery jakosti a ostatní pracovníky IT, kteří chtějí získat ucelenou představu o standardu ITIL® a potvrdit své znalosti získáním mezinárodně uznávaného certifikátu.

Obsah kurzu

Kurz popisuje základní principy, koncepty a zejména klíčové procesy jednotlivých částí životního cyklu. Pro každý proces jsou vysvětlena rozhraní na ostatní procesy ITIL®.

Kurz probírá také zásady pro implementaci procesů, včetně specifikace přínosů každého z nich.

Účastníci tak mají možnost realisticky posoudit přínosy zasazení ITIL® do praxe a získají představu o efektivním způsobu implementace.

  • Představení ITIL® – základní vymezení rozsahu procesního rámce, historie vzniku, vztah k ostatním normám.

  • Řízení IT služeb v praxi – vysvětlení základních konceptů ITIL® a procesního přístupu řízení IT služeb.

  • Životní cyklus služeb – vysvětlení struktury životního cyklu služeb s důrazem na cíle a přínosy jednotlivých etap.

  • Service strategy – tato kapitola kurzu popisuje soulad businessu a IT tak, aby byla v každém stavu životního cyklu služeb zachována orientace na business. V rámci kapitoly jsou vysvětlena témata:

    • Koncepty Service Strategy

    • Služba a vnímání její hodnoty

    • Service Portfolio & Service Catalogue

    • Service Portfolio Management

    • Demand Management

    • Financial Management for IT Services

    • Business Relationship Management

  • Service Design – tato kapitola pokrývá návrh IT služeb a poskytuje návody na tvorbu a údržby strategií a architektury IT.Vysvětlena jsou témata:

    • Základy a aspekty návrhu služeb

    • Přístupy k zajištění služeb

    • Service Level Management

    • Service Catalogue Management

    • Availability Management

    • Information Security Management

    • Supplier Management

    • Capacity Management

    • IT Service Continuity Management

    • Design Coordination

  • Service Transition – kapitola je zaměřena na výklad procesů souvisejících s nasazením IT služeb do produkčního provozu, popisuje témata:

    • Transition Planning and Support

    • Change Management

    • Service Asset and Configuration Management

    • Release and Deployment Management

    • Knowledge Management

  • Service Operation – kapitola je zaměřena na dodávku IT služeb a řídicí procesy. Cílem je dosažení stabilního stavu správy služeb v souladu s požadavky. Kapitola zahrnuje témata:

    • Konfliktní aspekty řízení služeb

    • Incident Management

    • Event Management

    • Request Fulfilment

    • Problem Management

    • Access Management

    • Role komunikace

  • Continual Service Improvement – kapitola popisuje identifikaci a zavádění průběžných zlepšení v oblasti správy služeb. Popsána jsou témata:

    • IT Governance

    • Demingův cyklus

    • Modely CSI

    • Role měření

    • 7-step Improvement Process

  • Funkce ITIL® – kapitola pokrývá témata:

    • Service Desk

    • Technical Management

    • Application Management

    • IT Operations Management

  • Role ITIL® – kapitola se zaměřuje na témata:

    • Process Owner

    • Process Manager

    • Process Practicioner

    • Service Owner

    • Model RACI

  • Technologie a architektura – kapitola popisuje témata:

    • Obecné požadavky na technologie ITSM

    • Automatizace služeb

  • Kompetence a trénink – závěrečná kapitola popisuje témata:

    • Kompetence a dovednosti řízení služeb

    • Framework kompetencí a dovedností

    • Trénink

Tento termín kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde

Kontaktovat firmu - LBMS, s.r.o.

Váš email:
Váš dotaz:
Kontrola proti spamu. Kolik je tři a osm ? Součet zapište číslicemi.

Dodavatel veřejného kurzu

LBMS, s.r.o.

Prosíme zmiňte EduCity
při kontaktování dodavatele

Adresa

Sokolovská 77, 186 00 Praha 8

Kontakty


*Objednávka kurzu či žádost o více informací je zaslána přímo dodavateli vzdělávání. Ceny kurzů bez slev na EduCity jsou stejné jako u dodavatelů. Uplatnění slev u LAST MINUTE a Akčních kurzů pouze při objednání přes EduCity.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace