Jak na behaviorální rozhovor – praxe a nácvik dotazování.
Určeno pro
* Manažery na všech pozicích, kteří hovoří se zaměstnanci, hodnotí je, chtějí je motivovat a nasměrovat
* Obchodní vedoucí, kteří obsazují své týmy
* Personalisty a konzultanty z oblasti HR, kteří hledají další metody práce s lidmi
Cíl:
Nacvičit metodu behaviorálního dotazování (BEI), která umožňuje specifikovat užitečné chování zaměstnanců a lépe pochopit souvislosti spojené s neefektivním výkonem. Seminář je veden prakticky pomocí tréninku samotných rozhovorů, podle reálných případů z praxe a je zaměřen na nácvik technik a taktik práce s různými zaměstnanci.
Obsah:
1. část:
* Naslouchání zaměstnancům a psychologický aspekt pohovorů se zaměstnanci – rozeznávání zaměstnanců a používání pozitivních a negativních slov, pochopení co je taktika při BEI pohovoru se zaměstnanci
* Principy behaviorálního interview – osvojení si struktury rozhovorů, porozumění zdrojům účinnosti behaviorálního rozhovoru
* Použití behaviorálního dotazování – analýza situací účastníků školení pro použití behaviorálního dotazování
* Fáze procesu přípravy na pohovor – členění procesu přípravy na pohovor se zaměstnanci – praktická příprava na samotné pohovory
2. část:
* Techniky a metody používané k efektivnímu pohovoru – používání optimálních metod a technik pohovoru s ohledem na cíle podniku
* Systém a nastavení pohovoru – nastavení pohovoru krok za krokem
* Chyby při užívání behaviorálního dotazování – jak klást správně otázky
* Hodnocení výsledků pohovoru – hodnocení a zaznamenávání výstupů z pohovoru
* Praktický nácvik behaviorálního pohovoru – používání technik behaviorálního rozhovoru v praxi
Metody výuky:
Seminář je zaměřen zejména na praktické tipy a triky z praxe. Trénink je veden pomocí případových studií a praktického nácviku na reálných projektech.