Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 4denní

Základní info

A. ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 2denní

Určeno pro
každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům, ale i pro ty, kteří chtějí umět lépe jednat v soukromých záležitostech.

Cíl:
* Naučit se dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
* Seznámit se s principy a zásadami asertivní komunikace a naučit se je ovládat
* Procvičit klíčové asertivní dovednosti:
* Umět zdvořile odmítnout (říci ne)
* Věcně čelit kritice a kritiku poskytovat
* Požádat o laskavost
* Dokázat prosadit svůj oprávněný zájem
* Zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracujícími lidmi

Obsah:
* Vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním, manipulativním a asertivním způsobem komunikace
* Vymezení pojmu asertivita a 10 asertivních práv
* Umění prosadit své zájmy a respektovat při tom zájmy druhých
* Asertivita jako nástroj, nikoli životní postoj
* Přátelská komunikace
* Umění naslouchat
* Nácvik základních asertivních technik:
* Umění prosadit oprávněný požadavek
* Umění požádat o laskavost
* Asertivní předcházení konfliktům a řešení již vzniklých konfliktů
* Umění věcně kritizovat
* Reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
* Asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností
* Verbální a neverbální složka asertivní komunikace
* Překonávání negativních myšlenek, vlastních i cizích

Metody výuky:
Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu, metoda učení skrze zážitek. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza.

Termín konání: 1. - 2. února 2016

B. TRÉNINK ASERTIVNÍCH TECHNIK ve složitých situacích - 2denní

Určeno pro
ty, kteří již znají základy asertivního způsobu komunikace a cítí potřebu dalšího zdokonalení ve využívání asertivních technik.
Seminář je zaměřen na zvládání složitých situací pracovních i životních: jednání s manipulátory, agresory a jinak komplikovanými lidmi.

Cíl:
Prohloubení znalostí asertivních technik, analýza a řešení konkrétních situací z praxe. Umění zvládat krizové situace, při nichž hrozí velké ztráty sociální či materiální.

Obsah:
* Principy asertivní komunikace – zopakování a prohloubení základních pojmů
* Rozpoznání manipulativních technik ze strany druhých
* Férová a účinná obrana proti manipulativním postupům
* Jednání s iracionálním, destruktivním, agresivním, nekompetentním partnerem
* Jednání s partnerem, který má zdánlivě všechny trumfy na své straně (dodavatel, zákazník, nadřízený, ale také lidé v našem soukromí)
* Emoce a racionalita v komunikaci
* Vlastní emoce a jejich zvládání
* Léčky a pasti v komunikaci – jak je rozpoznat a čelit jim
* Jednání v krizových situacích

Metody výuky:
Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza. Na semináři se zabýváme analýzou konkrétních situací z praxe a života účastníků a návrhem řešení, samozřejmě při respektování diskrétnosti – nikdo není k ničemu nucen.

Termín konání: 27. - 28. června 2016

ASERTIVNÍ KOMUNIKACE - 4denní

Vybraný termín:

1.2.2016 –  28.6.2016  Praha 2 Upřesnující informace k termínu

Cena
14 900 Kč + 21% DPH

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je pět a pět ? Součet zapište číslicemi.