Š iPad jako pomocník učitelé a jeho využití v matematice a přírodovědných předmětech

kurz

Základní info

Naučíme účastníky zapojit do vyučování iPad, aby mohli přicházet s jedinečnými nápady, které umožňují osobnější výuku na všech úrovních. Výuka bude díky možnostem dotyku, pohybu a zvuku poutavější. Úkoly budete moci načrtávat, hodnotit, zanášet do diagramů, kódovat nebo předvádět celé třídě. Práce ve škole bude pro žáky hrou. Vzdělávaní rozdělíme na dva bloky: 1) začínáme a začleňujeme iPad do výuky (4 vyučovací hodiny)
Ukážeme učitelům některé aplikace, které jim usnadní jejich vlastní práci. Představíme jim tablet v roli scanneru či vizualizéru, popř. jednoduchého mikroskopu. Účastníci se seznámí i s QR kódy a jejich využitím. Další představenou skupinou užitečných aplikací jsou ty, které využívají tablet jako fotoaparát či kameru, a fotografie a video rovnou zpracovávají. Všechny aplikace pak dovolují výsledky nějakým způsobem sdílet s žáky, takže materiály nejsou jenom pro učitele, ale mohou sloužit i žákům, studentům. Představíme skupinu aplikací na rychlé anotování a poznámky, náčrtky vůbec.
Všechny aplikace mohou využivat také i žáci a naopak své výsledky sdílet stejným způsobem učiteli.
2) iPad v rukou žáka jako prostředek aktivizace (4 vyučovací hodiny)
Zaměříme se na využití tabletu ve výuce samotnými žáky. Klasických výukových aplikací se najde celá řada a je možné je využívat stejně jako na běžném PC, ale seminář se dále zaměří spíše na aplikace, které dovolují využívat tablet pro vlastní tvorbu a aktivní činnost žáků.
Mobilní zařízení také může sloužit jako hlasovací či testovací zařízení. Na semináři si účastníci vyzkouší např. službu Kahoot!, popřípadě některé další. Aktivně mohou žáci využívat mobilní zařízení pro tvorbu různých prezentací, fotografický koláží či alespoň rychlou anotaci obrázků přímo v hodině. Mimo toho mohou žáci tvořit vlastní prezentace či výklad jako screencating. Díky tabletům mohou žáci velmi jednoduše vytvářet přímo v hodinách i myšlenkové mapy. V semináři účastníci některé aplikace vyzkouší, a také se seznámí s možnostmi získání dalších.
Vstupní požadavky: účastník si donese iPad a předem si nainstaluje aplikace dle zaslaného seznamu. 3) využití ipadu v přírodovědných předmětechv matematice (8 vyučovací hodiny)
Seminář je zaměřen na rozšíření a doplnění výuky o využívání aplikací iPadu na základních a středních školách. Ukazuje, jak lze využit této moderní technologie k získávání nejnovějších informací, které lze následné využívat ve vyučovacích hodinách. Poukazuje jak se na základě vzájemné interakce mezi žákem a učitelem můžeme dozvědět mnoho nového. V semináři se zaměříme obecně používané programy (většinou freeware) a názorné ukázky pro jednotlivé předměty. A) matematika - představíme některé aplikace, které by neměli chybět na iPadu učitele matematiky. A představíme si některé služby, které můžeme v matematice využít k aktivizaci a k individualizaci výuky.
Pro výuku geometrie si představíme především aplikaci Geoboard a Geogebra, pro výuku aritmetiky a algebry to bude pro učitele skvělý pomocník PhotoMath a řada aplikací pro konkrétní témata. Také si ukážeme některé aplikace na procvičování hravou formou, jako Euclidea a Area Quiz. A v neposlední řadě se zaměříme na aplikace k různým online nástrojům (Quizlet, Kahoot!,…) a také si ukážeme možnost řízení individuální práce ve třídě (Classkick). B) fyzika - V hodinách fyziky můžeme iPady využívat jak v krátkých aktivitách, tak při časově náročnější práci. Mobilní zařízení v krátkých aktivitách: 1)rychlé vyhledání informací; 2)využití nástrojů – kalkulačka, převody jednotek a aplikací pro měření (Calc Pro, Conventer, Ruler);4) zaznamenávání dat – poznámkový blok, fotoaparát (uPad3, Notepad, ShowMe, AudioNotebook, Fotoaparát; 5) sledování videí (Yutube);6) k publikování na webu školy, na blogu. Předvedeme kde s tablety si žáci mohou látku zopakovat pomocí různých aplikací (Phisics of scientisc – www.vascak.cz, XPerica HD) nebo vytvářet prezentace či vytvářet dokumentaci laboratorních prací. Převážná většina aplikací je anglickém jazyce – využití mezipředmětových vztahů. Jsou dostupné i interaktivní učebnice různých nakladatelů (Fraus, Alter, Nová škola, …) nebo odborné publikace a časopisy např. www.e-mole.cz či publikace ČEZu, ale i stručné anglicky psané biografie významných fyziků (Edison, Newton…). Lze využívat aplikace s GPS – pohled na nebe s popisem jednotlivých objektů (Planets), aplikace využívající gyroskop, například vodováha (iHandy Level, Bubble Level), nástroje na měření (Vernier Caliper, Ruler), aplikace zkoumající zvuk (Tone Generator, Decibel 10). IPad můžeme propojit přes bloetooth s měřícím systémem Pasco, Vernier a provádět měření.
Učiteli může sloužit jako nástroj při tvorbě různých dokumentů (Pages, Numbers, Keynote). C) chemie, biologie, přírodopis - Ukážeme si (a prakticky vyzkoušíme) aplikace, které jsou buď přímo navržené pro výuku těchto předmětů, nebo se k výuce hodí. Některé z těchto aplikací využívají rozšířenou realitu, která je sama o sobě velmi zajímavá a do výuky přináší další rozměr. Příklad využívaných aplikací: do biologie aplikace představující lidské tělo (Anatomy 4D, Human body), rostliny (Atlas hub, Biology – Plant handbook Free) a živočichy (Atlas ptáků). Pro zeměpis jsou to např. aplikace jako Státní vlajky nebo GoogleEarth. V chemi učitelé ocení aplikaci Periodic table+,Elements 4D, Video Science, Chemistry Allie nebo The elements.

Š iPad jako pomocník učitelé a jeho využití v matematice a přírodovědných předmětech

Vybraný termín:

 Plzeňský kraj Upřesnující informace k termínu

Cena
2 000 Kč + 0% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.