Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální.

Jak vytvářet čtivý a graficky povedený firemní časopis

kurz

Základní info

Cílem školení je:

  •  připomenout základy novinařiny lidem, kteří tvoří firemní časopisy
  •  naučit se spolupracovat s médii
  •  umět sestavit text v poutavé podobě bez základních začátečnických chyb
  •  umět z dostupných materiálů sestavit poutavý firemní časopis
  •  využít zákonitostí grafického uspořádání časopisu
  •  moderní trendy v přípravě firemního časopisu
  •  poznat, co dělá text, fotku i celý firemní časopis poutavým

Obsah školení:

1. blok (den)

  • úvod do žurnalistiky, velmi stručně (hlavní zásady, seznámení s prostředím, způsoby práce, nové přístupy)
  • jak psát tak, aby vám čtenáři rozuměli (aby člověk psal, nikoliv aby „docházelo k realizaci textového materiálu“)
  • výběr tématu (čím zaujmout)
  • zdroje zprávy (kde se ptát, abychom se něco dozvěděli)
  • struktura zprávy (čím začít a skončit, a jak ještě mezi to něco zajímavého vsunout) – praktické cvičení, sestavení textu z připravených pasáží  
  • délka textu (jak nenudit)
  • tvorba titulku, rozpoznání a zvýraznění důležité partie textu (aby se vůbec chtělo číst) – praktické cvičení, soutěž o nejpoutavější titulek
  • jak poznat, co dělá text, fotku i celý firemní časopis poutavým
  • práce s fotografií
  • využití sociálních médií


2. blok (den)

  • žurnalistické útvary (jak rozlišit zprávu od úvahy) + rozbor jednotlivých útvarů a praktické cvičení – vlastní anketa, rozhovor, story
  • etický kodex redaktora – co se sice smí, ale zpravidla se nedělá (bulvár necháme stranou)
  • důležité pojmy: autorizace, editace, korektura
  • firemní noviny: čemu slouží, jak je náročné je tvořit, zavádění rubrik, něco málo o osvitu a tisku
  • grafika, fotografie (proč je důležitější než samotný text)
  • závěrečné praktické cvičení: editorská tvorba vlastní stránky časopisu, grafická příprava, práce s fotografií  
  • další možnosti práce s firemním časopisem: sociální sítě, webové stránky

Lektor:

Petr Vitásek, novinář, zkušený lektor, šéfredaktor Hanáckých novin, středomoravského Deníku, týdeníků Naše adresa a 5plus2.

 

Termín:

12.6. 10-17 hod. včetně polední pauzy, prezence od 9:30

13.6. 9-16 hod. včetně polední pauzy

Občerstvení zajištěno.

Jak vytvářet čtivý a graficky povedený firemní časopis

Vybraný termín:

12.6.2014 –  13.6.2014  Praha

Cena
5 900 Kč + 21% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.